Günümüzde her geçen gün İnternet’in sağladığı olanakların artması ve gelişmesiyle beraber psikolojik danışma hizmetleri artık çevrimiçi yollarla bireylere sunulmakta. Çağımızın gelişen dijital dünyasında interneti kullanabildiğimiz bilgisayar, telefon ve benzeri iletişim araçları ile uygulanabilen bir terapi çeşidi online danışmanlık ve psikoterapi olarak adlandırılmaktadır. Her ne kadar bu konuya dair hızlı gelişmeler olsa da günümüzde giderek artan psikolojik danışmanlığın avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi gerekir.
Çevrimiçi danışmanlığın avantajlarının başında; verilecek hizmetin belli bir zamanda yapılma şartı gözetilmemesi ve danışan için ulaşılması güç olan danışmana karşı mesafelerin üstesinden gelmek amacıyla kullanılabilmesi gelmektedir. Ev ortamında telefon veya bilgisayar karşısında bu hizmeti alabilmek; cinsiyet rolleriyle karmaşa yaşayan bireylerin, dışarı çıkma fobisi olanlara, evde bakım hizmeti alan veya fiziksel engelli bireylerin ulaşım problemlerini çözme adına çevrimiçi danışmanlık hem rahat hem kolay hem de ulaşılabilir bir yol sağlıyor. Çevrimiçi danışmanlık, farklı cinsel yönelime sahip olma, cinsel taciz veya tecavüze uğramış olma, gerçek kimliğini paylaşmak istemeyen danışanlar açısından da daha cesaret verici ve güvenilir bir ortam yaratabilmektedir. Bunun yanında yurt dışında yaşayan danışanın kültürünü tanıyan, önem veren ve kendini anlayan uzman bulamadığı anlarda da çevrimiçi danışmalığın önemi, avantajı karşımıza çıkmaktadır. Sadece danışan açsından değil psikolojik danışan açısından da çevrimiçi uygulama; yer kiralamak, sekreter, otopark gibi birtakım giderlere olan masrafı ortadan kaldırmaktadır.
Her ne kadar avantajlı yanları bulunsa da uygulama esnasında ve sürecinde bu yardımlar birçok sorun ve riskler de taşıması açısından çevrimiçi danışmanlığın dezavantajları da bulunmakta. Geleneksel psikolojik danışmaya nazaran duygunun yansıtılması, empati kurulması, beden dilinin mesajının anlaşılması açısından güçlükler ortaya çıkabilmektedir. Karşılıklı etkileşim ve iletişim çevrimiçi danışmada söz konusu olsa da birey danışan-danışman ilişkisinde şimdiyi tam olarak yaşamayabilir. Çevrimiçi danışmanlıkta süreci yönetmek ve sözsüz mesajları fark etmekte güçlük yaşamak dezavantajlar olarak ele alınabilir.