İşte Bu Doktor İndir
Özgül öğrenme güçlüğü en erken ilkokul çağlarında tespit edilme imkanı bulunan okumada, sözlü ve yazılı anlatımda, matematiksel hesaplamalarda kendini gösteren nörogelişimsel bir bozukluktur. Özgül öğrenme güçlüğü bireyin akademik yaşamında problemlere yol açtığı gibi sosyal yaşamında ve iş yaşamında da sorun olmaktadır. Bu yüzden erken yaşta teşhis ve müdahalesi önemlidir. Çocuğumda/Öğrencimde Özgül Öğrenme Güçlüğü Olduğunu Nasıl Anlarım? Sözcükleri okuması ve harfleri algılaması yanlış ve yavaştır. Okunanı anlamada güçlük Heceleme ya da yazma güçlüğü Yazı yazmada güçlük ve harflerin yanlış yazılması Sayıları algılamada hesaplamalarda güçlükler Yer, yön ve derinlik algılamada güçlükler. Öğrenme güçlükleri 3 şekilde görülebilmektedir: Disleksi: Okuma güçlüğü Disgrafi: Yazma güçlüğü Diskalküli: Matematiksel hesaplamalarda güçlük DİSLEKSİ Disleksi, okuma güçlüğü olarak tanımlanır. Nedeni tam bilinmemekle birlikte bu güçlüğü olan bireylerin beyinlerinde işleyiş farklılıkları olduğu belirtilmektedir. Disleksi çocuklar harfleri tanımada ve ayırt etmede güçlük yaşarlar. DİSGRAFİ Disgrafi, yazma güçlüğü olarak tanımlanır.Yazmada güçlük yaşayan öğrenciler el yazısı, heceleme ve yazılı ifade alanlarının birinde, ikisinde veya tamamında güçlükler yaşamaktadırlar. El yazısı güçlüğü olarak tanımlanan disgrafi ise öğrenme güçlükleri çatısı altında yer alan diğer bir grubu oluşturmaktadır. DİSKALKÜLİ Diskalküli, matematik öğrenme güçlüğü olarak tanımlanır. Matematik öğrenme güçlükleri çeken öğrencilerde gözlenen yaygın davranışsal belirtiler şu şekilde sıralanmıştır: Diğer kardeşlerine göre daha geç saymaya başlamak Rakamları ezberlemenin uzun zaman alması Yaşına uygun sayı gereçlerini kullanmak yerine parmakları saymak Sayı İçeren etkinliklerde rahat olamamak Matematiksel kavramları karıştırmak Özellikle çarpım tablosu olmak üzere sayı gerçeklerini ezberlemekle zorlanmak Matematiksel sözcükleri kullanırken tekrar eden hatalar Tutarsızlık: bir gün öğrenmiş gibi gözüküp sonraki gün unutmak Yaklaşık tahminler yapmakta zorlanmak Şekil ve Göreceli Büyüklükleri algılamada zorlanmak Dijital ve analog saatten saat okumakta karıştırmalar Matematik problemini yanlış okuma: toplama yerine çarpma gibi Tutarsız ve yavaş çalışma ya da rastgele sayılar yazma Dil ile ilgili çalışmalarda iyiken matematiksel görevlerden bilinçli kaçınma