İşte Bu Doktor İndir

OYUNUN ÖNEMİ
    Çocuklar kendilerini, çevrelerindeki kişileri ve yaşadıkları dünyayı oyun aracılığıyla keşfeder. Yaşamları boyunca ihtiyaçları olacak sayısız beceriyi oyun aracılığıyla öğrenir, geliştirir ve güçlendirirler. Gelişimin her döneminde oyun üzerinden çocukların bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal becerileri desteklenir. Oyun çocuğun dilidir ve duygularını, düşüncelerini, başa çıkamadığı çatışmalarını ifade etme biçimidir. Oyun çocuk için hem eğlence hem öğrenme, sosyalleşme ve gelişme aracıdır. Oyun sayesinde çocuk rahatlar, enerjisini atar, kendini, ilgi ve becerilerini keşfeder. Dolayısıyla çocuğun dünyasında oyun, son derece önemli ve büyük bir yer tutar. Ek olarak, oyunun yaratıcılık, özgüven, işbirlikçilik ve eleştirel düşünme gibi becerileri de desteklediği bilinmektedir.
    Çocukların hayatlarındaki ilk oyun arkadaşlarıysa ebeveynleridir. Oyun aracılığıyla ebeveynlerle olan bağ kurulur ve güçlenir. Bebekler yaşamlarının ilk aylarında ce-e ve sosyal gülümseme üzerinden ebeveynleriyle etkileşime geçer. Gelişim ilerledikçe çevreleriyle iletişim kurma şekilleri ve oyun oynama tarzları değişir.
    Oyun sadece çocuklar için değil, ebeveynler için de oldukça faydalıdır. Yapılan araştırmalar, oyun ve okuma üzerinden yaşanan olumlu ebeveynlik deneyimlerinin, anne babaların stres düzeyini düşürdüğüne ve ebeveyn-çocuk ilişkisini güçlendirdiğine işaret etmektedir.
    Yetişkinler için oyun oynamak hiç kolay olmayabilir. Oyunun yönetimini çocuğunuza bırakmanız ve onun oyununa dahil olmanız faydalı olacaktır. Oyun süresince dikkatinizi çocuğunuza vererek, onu aktif bir şekilde izleyerek, dinleyerek ve duygularına eşlik ederek devam edebilirsiniz. Oyun zamanının en önemli noktalarından biri, sizin de bu oyundan zevk almanız ve çocuğunuzla karşılıklı olarak keyifli bir vakit geçirmeniz olacaktır. Oyun üzerinden çocuğunuzun kuvvetli olan becerilerini, kişisel tercihlerini ve desteğe ihtiyaç duyduğu alanları öğrenme fırsatınız olacaktır.
    Oyunların çocuğun gelişimi üzerindeki etkisi ne kadar yüksekse aynı şekilde oynamak için seçilen materyallerinde aynı şekilde önemi büyüktür. Oyuncak bir çocuğun seçme ve seçecekleri arasında değerlendirme yapmasında daha da önemlisi karar verebilme yetisinin güçlenmesinde önemli bir yere sahiptir. Oyun ve oyuncağın çocuğun eğlenmesine katkısına ek olarak, kavramları da öğrenmesinde katkısı vardır. Bir çocuğun kaliteli vakit geçirebilmesi için mutlaka onun ayına ve yaşına uygun tercihler yapmak önemlidir. Ayrıca çocuğun dünyasında pek çok davranış (ce-e, saklambaç, yakalamaca, yastık savaşı, güreş vb.) oyun, pek çok nesne (tencere, kumanda, yastık, ayakkabı çekeceği vb.) oyuncak niteliği taşıyabilir. Çocuk çevresindeki nesneleri farklı anlam ve işlevlerde kullanabilir. Bir muz telefon olabilir, bir araba ütüye dönüşebilir. Dolayısıyla çocuğun oyununda ebeveyn gerçeklik ilkesiyle düzeltme yapmamalı çocuğun dönüştürdüğü anlamlara saygı duymalıdır. Mantık hatalarını bulmaya çalışmak, çocuğun oyununu düzeltmek, çocuğun oyununa ona sorulmaksızın kurallar eklemek yanlış tutumlardır.
     Oyuncaklar toplanacaksa bu çocuğun izni alınıp yapılmalı veya oyuncaklar onunla birlikte toplanmalıdır. Çocuğun oyun alanında onun izni olmaksızın oyuncakların yeri değiştirilmemelidir. Sizin yerde öylece duruyor sandığınız bir oyuncak onun oyununda kritik bir öneme sahip olabilir. Bu nedenle mümkünse evde çocuğun oyun oynayabileceği ayrı bir oda veya köşe düzenlenmelidir.
    Kafa karışıklığı yaratmamak çin çocuğun yaşının gerisinde veya ilerisinde olan oyuncaklar oyun alanından kaldırılmalıdır.
    Çocuğun oynadığı her oyunun öğretici olması hedeflenmemelidir. Öncelikli hedef çocuğun oyundan keyif alması olmalıdır. Aile çocukla oyun oynuyorsa oynanan oyunun niteliğinden çok birlikte geçirilen zamandan keyif almaya odaklanılmalıdır.
    Çocuk oyun ve oyuncak seçimi yaparken kendisine sunulan iki, üç seçenek arasından kendi seçimini yapmaya teşvik edilmelidir. Böylece karar alma mekanizması da geliştirilmiş olacaktır. Ayrıca her oyun sonrasında oyuncaklarını toplamaya da özendirilmeli ve bu konuda sorumluluk alması desteklenmelidir.