İşte Bu Doktor İndir
Oyun Terapisi Nedir?   Oyun, çocukların hayatında bolca yer kaplayan, hem eğlenip hem de öğrendikleri bir etkinliktir. Aynı zamanda oyun, çocukların duygusal, sosyal, bilişsel, dil, psikomotor ve kişilik gelişimlerini de olumlu yönde etkilemektedir. Çocuklar, biz yetişkinler gibi yaşadıkları sorunları sözcüklere dökemezler. Çocukların kendini ifade şekli en iyi bildikleri yol olan oyun ile sağlanmaktadır. Çocuk için oyun, duygu ve düşüncelerini ifade etme, yaşantılarını aktarma, ilişkiler kurma ve keşfetme, doyum sağlama yoludur. Oyuncakları çocuğun sözcükleri, kurduğu oyun ise çocuğun ne anlatmak istediği olarak nitelendirilebilir.      Oyun terapisi; çocuğun yaşadığı problemlerin, oyun terapisi alanında bir uzman eşliğinde oyun ve oyuncaklar aracılığıyla çözümlendiği bir terapi yöntemidir. Oyun terapisinde çocuk, yaşadığı içsel süreçleri, çatışmaları oyuncak ve kurduğu oyun ile aktarır. Terapist, çocuk ile kurduğu güvenli alanda çocuğun onun oyununa eşlik ederek çocuğun yaşantı ve duygularını anlama ve iyileştirme fırsatı bulur.      Yönlendirilmiş ve yönlendirilmemiş olmak üzere oyun terapisinin de birçok oyun terapisi türü mevcuttur. Hangi Yaşa Oyun Terapisi Uygulanır?      2-11 yaş arasındaki çocuklara uygulanabilmektedir. Çocukların sembolik oyun kurmaya başladığı yaş 2 yaş olduğundan, oyun terapisi için çocuğun en az 2 yaşında olması gerekmektedir. Oyun Terapisi Hangi Problemlerin Çözümünde Kullanılır? Travmalar Bağlanma sorunları Yeme problemleri Uyku problemleri Korku ve kaygı problemleri Kaka tutma-alt ıslatma problemleri Evlat edinilme Öfke problemleri Boşanma sonrası uyum süreci Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu Okula uyum problemleri Sebebi anlaşılmayan baş ve karın ağrıları Seçici konuşmazlık  Deneyimsel Oyun Terapisi Nedir?      Deneyimsel oyun terapisi, Byron E. Norton ve eşi Carol C. Norton tarafından geliştirilmiş bir oyun terapisi türüdür. Çocuğun oynadığı oyuncakların ve kurduğu oyun ortamlarının sembolik anlamları mevcuttur. Oyunlar sırasında bu sembolik anlamlar terapist tarafından değerlendirilir. Bu oyun terapisinde yönlendirme ve müdahale olmaz. Oyunun kahramanı çocuktur ve oyunu çocuk şekillendirirken, terapist kurduğu güvenli ortamda çocuğun oyununa eşlik eder. Çocuğun terapist ile kurduğu ilişki iyileşmeyi sağlayan büyük bir güç halini alır. Çocuk, dış dünyada yaşadığı problemleri oyununa yansıtır, tekrar deneyimler, aynı duyguları tekrar yaşayabilir ve üzerinde çalışarak nasıl baş edeceğini keşfeder. Çocuk oyun içinde güçlendikçe, iyileşme de başlar.      Oyun seansları haricinde aile ile yapılacak görüşmelerde de, çocuğun iyileşme sürecine katkı sağlayacak bazı çalışmalar planlanabilir.