İşte Bu Doktor İndir

Amaç: Bu araştırmanın amacı, internet kullanım
bozukluğu olan ve olmayan üniversite öğrencilerinin
zihin kuramı yönünden karşılaştırılmasıdır.
Yöntem: Araştırma, Üsküdar Üniversitesinde lisans
eğitimi alan patolojik internet kullanımı kriterlerini
karşılayan 25 öğrenci ve bu grupla yaş, cinsiyet olarak
eşleştirilmiş ancak patolojik internet kullanımı kriterlerini
karşılamayan 25 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir.
Verilerin toplanmasında, demografik bilgi formu, İnternet
Bağımlılık Ölçeği ve Dokuz Eylül Zihin Teorisi Ölçeği
kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş
ortalamaları 22,7±1,5 olarak belirlenmiştir. Patolojik
internet kullanımı olan ve olmayan gruplar arasında zihin
teorisi ölçeğinin puanları açısından istatistiksel olarak
anlamlı fark bulunmuştur. Patolojik internet kullanımı
olmayan öğrenciler, patolojik internet kullanımı olan
öğrencilere göre zihin teorisi ölçeğinden daha yüksek
puan almışlardır.
Sonuç: Bu sonuç, patolojik internet kullanımının
öğrencilerin sosyal etkileşimlerini etkileyebileceğini
ve öğrencilerin duygusal ve bilişsel süreçleri etkin
kullanmalarını önleyebileceğini düşündürmektedir.