İlkokula başlayacak çocukların öncelikle özbakım becerilerinin gelişmiş olması gerekmektedir. Çocuğun tuvalet ihtiyacını tek başına karşılayabilmesi, kıyafetlerini ıslatmadan elini, yüzünü yıkayabilmesi, kendi başına giyinip soyabilmesi, kendi başına yemek yiyebilmesi, düğmelerini ilikleyip çözebilmesi gibi becerilere sahip olması gerekmektedir. Sosyal- duygusal gelişim: çocuğun kurallara uygun davranabilmesi, arkadaşlık ilişkilerini başlatması ve sürdürmesi, belirli bir oyun içine girebilme kurallara uyabilme, sırasını bekleyebilme ve sosyal kurallar uyabilme becerisine sahip olmasıdır. Çocukların ince ve kaba motor kaslarının gelişimi yaşına uygun olmadır. 1’den 10 ‘a kadar rakamları kopya edebilme, daire, kare, dikdörtgen, üçgen gibi şekilleri çizebilme, dikey, yatay eğik gibi çizgiler çizebilme, sıçrayabilme, koşabilme, tırmanabilme, öne ve arkaya takla atabilme, şekillerin sınırını taşırmadan boyama yapabilme, baş vücut, bacak, ağız ve gözden oluşan insan çizimi yapabilme gibi becerilere sahip olmasıdır. Bunun yanı sıra çocuğun bilişsel becerilerinin gelişmesi gerekmektedir. 1 den 20′ye kadar olan rakamları tanıyabilmesi, sıra ile haftanın günlerini sayabilmesi, birbirini takip eden 2-3 emri yerine getirebilmesi, Adını soyadını söyleyebilmesi, dün, bugün, yarın ifadelerini doğru kullanabilmesi, büyük- küçük, sağ- sol kavramlarını bilmesi ve dilbilgisi kurallarına uygun konuşuyor olması.