İşte Bu Doktor İndir
       Oyun terapisinde mevcut olan olası öğrenme deneyimleri, çocukların duygusal yaşamlarını açığa çıkarma ve orda olmaları hakkında risk almaları için onların yeterli şekilde güvende ve tamamen kabul edildiklerini hissettikleri güven ortamı yaratmada terapistin başarılı olma derecesi ile doğrudan ilişkilidir. Çocuğun tarafında bu bilinçli bir karar değildir, bundan ziyade, eleştiri, öneri, övgü, kınama veya onları değiştirme çabaları olmaksızın serbest bir ortamın sonucudur.        Çocuklar, oldukları gibi kabul edilirler, bundan dolayı, ilişkide yetişkini memnun etme ihtiyacı yoktur. Bir çocuğun ifade ettiği gibi, "Burada, sadece senin küçük kendin (çocuğun diliyle) gibi olabilirsin" Özbenliğe karşı bir tehdit olmadığı için, kendini keşfetme ve kendini arama kendiliğinden meydana gelir. Bu, kendini ifade etmenin kayıtsız bir bırakma ile meydana geldiği anlamına gelmez, ki bu da terapötik sürecin ilk basamaklarının meselesi olabilir. Oyun odasında kurulan özgürlük hissinin üzerine, tamamen kendi olabilme güvenine ve terapötik limitlerin dikkatli kullanımına (bu konu daha sonra tartışılacaktır) karşılık olarak, çocuklar, kendini kontrol etmeyi ve ifadenin mesuliyetli özgürlüğünü öğrenirler.        Oyun terapisi ilişkisinde çocuklar tarafından öğrenilen birçok şey bilişsel bir öğrenme değildir fakat terapötik deneyim sürecinde meydana gelen öze dair gelişen yaşantısal, sezgisel bir öğrenmedir. Çocuk merkezli oyun terapisi ilişkisinde öze dair bu tür bir öğrenme, terapist tarafından kolaylaştırılan türde bir ilişkinin sonucudur. Aşağıdaki Benlik Hakkında Sekiz Temel Öğrenme Deneyimi çocuklarda değişimi kolaylaştırır:        ▪️ Çocuklar kendilerine saygı duymayı öğrenir. ▪️ Çocuklar kendi duygularının kabul edilebilir olduğunu öğrenirler. ▪️Çocuklar duygularını bilinçli olarak ifade etmeyi öğrenirler. ▪️Çocuklar kendileri için sorumluluk üstlenmeyi öğrenirler. ▪️Çocuklar problemlerle yüzleşmede yaratıcı olmayı ve altından kalkmayı öğrenirler. ▪️Çocuklar kendilerini kontrol etmeyi ve kendilerini yönlendirmeyi öğrenirler. ▪️Çocuklar adım adım, duygu seviyesinde, kendilerini kabul etmeyi öğrenirler. ▪️ Çocuklar seçimler yapmayı ve seçimlerinden sorumlu olmayı öğrenirler.