İşte Bu Doktor İndir

ÇOCUĞUM NE ZAMAN DİL KONUŞMA TERAPİSİNE BAŞLAMALI?

  • Çocuğunuz 1 yaşında ve hala adına tepki vermiyorsa, ses taklitleri yoksa, tek kelimelik komutları yerine getiremiyor, ses ve hece tekrarları yoksa, tek kelimelik üretimleri(anne, mama, at, gel,..) yoksa,
  • 2 yaşında en az 2 kelimelik ifadeleri yoksa, basit soruları anlayıp cevap veremiyor komutları yerine getiremiyorsa, en az 25 kelimesi yoksa, istek ve ihtiyaçlarını beden diliyle ifade ediyorsa, konuşma anlaşılırlığı en az %30-40 değilse,
  • 3 yaşında en az 3 kelimelik ifadeleri yoksa, yeni kelimeler öğrenmekte zorlanıyor ve en az 200 kelimesi yoksa, konuşma anlaşılırlığı %75’ten azsa, zamirleri kullanmakta zorlanıyorsa, basit neden-sonuç ilişkisi kuramıyorsa, iki aşamalı
  • 4 yaşında konuşması yabancılar tarafından anlaşılmıyorsa, konuşma esnasında ses hataları yapıyorsa(kapı-tapı, su-fu, kamyon-kammon..), karşılıklı konuşma başlatmakta ve sürdürmekte zorlanıyorsa, günlük hayatta yaşadığı bir olayı veya yaptıklarını sıralı bir şekilde anlatamıyorsa, zaman bildiren ifade ve ekleri anlamakta ve kullanmakta zorluk yaşıyorsa,
  • 5 yaşında ‘l-r’ hariç üretemediği harfler varsa,  gramer yapısına uygun ayrıntı içeren yetişkin benzeri cümleler kuramıyorsa, dinlediği hikaye ile ilgili sorulara cevap veremiyor, kurgusu olan hikayeler uydurup anlatamıyorsa, neden-sonuç ilişkisi, muhakeme kurma, yorum yapma, problem çözme gibi üst bilişsel becerilerde zorlanıyorsa,
  • Herhangi bir yaşta kazandığı bir beceride geriye gidiş gözleniyorsa,
  • Herhangi bir yaşta konuşmasında akıcılık bozukluğu varsa

vakit kaybetmeden dil ve konuşma gelişimi açısından değerlendirme ve destek almanızda fayda olacaktır.

ÇOCUĞUM NE ZAMAN DİL KONUŞMA TERAPİSİNE BAŞLAMALI?

  • Çocuğunuz 1 yaşında ve hala adına tepki vermiyorsa, ses taklitleri yoksa, tek kelimelik komutları yerine getiremiyor, ses ve hece tekrarları yoksa, tek kelimelik üretimleri(anne, mama, at, gel,..) yoksa,
  • 2 yaşında en az 2 kelimelik ifadeleri yoksa, basit soruları anlayıp cevap veremiyor komutları yerine getiremiyorsa, en az 25 kelimesi yoksa, istek ve ihtiyaçlarını beden diliyle ifade ediyorsa, konuşma anlaşılırlığı en az %30-40 değilse,
  • 3 yaşında en az 3 kelimelik ifadeleri yoksa, yeni kelimeler öğrenmekte zorlanıyor ve en az 200 kelimesi yoksa, konuşma anlaşılırlığı %75’ten azsa, zamirleri kullanmakta zorlanıyorsa, basit neden-sonuç ilişkisi kuramıyorsa, iki aşamalı
  • 4 yaşında konuşması yabancılar tarafından anlaşılmıyorsa, konuşma esnasında ses hataları yapıyorsa(kapı-tapı, su-fu, kamyon-kammon..), karşılıklı konuşma başlatmakta ve sürdürmekte zorlanıyorsa, günlük hayatta yaşadığı bir olayı veya yaptıklarını sıralı bir şekilde anlatamıyorsa, zaman bildiren ifade ve ekleri anlamakta ve kullanmakta zorluk yaşıyorsa,
  • 5 yaşında ‘l-r’ hariç üretemediği harfler varsa,  gramer yapısına uygun ayrıntı içeren yetişkin benzeri cümleler kuramıyorsa, dinlediği hikaye ile ilgili sorulara cevap veremiyor, kurgusu olan hikayeler uydurup anlatamıyorsa, neden-sonuç ilişkisi, muhakeme kurma, yorum yapma, problem çözme gibi üst bilişsel becerilerde zorlanıyorsa,
  • Herhangi bir yaşta kazandığı bir beceride geriye gidiş gözleniyorsa,
  • Herhangi bir yaşta konuşmasında akıcılık bozukluğu varsa

vakit kaybetmeden dil ve konuşma gelişimi açısından değerlendirme ve destek almanızda fayda olacaktır.