Evlilik ve Çift Terapisinde yakın ilişkiler içinde bulunan çiftler arasındaki cinsel yaşamlarının da kaçınılmaz derecede önemli olduğu bilinmektedir.
Cinsel İşlev Bozuklukları ve Tedavisi konusunda yapılan çalışmalarda, “Cinsel Terapi” ve “Evlilik Terapisinin” bütünleştirilmesine yönelik kuramsal yöntemler danışanların yaşadıkları sorunların çözümünde yararlı olduğu görülmüştür.
“Cinsel Terapinin” temelinde ruhsal ve etkileşimsel çatışmaların birlikte ele alınmasının çözüme yönelik daha fazla etkisinin olduğu görülmektedir. Kimi zaman böyle bir müdahale olmadan cinsel işlevin düzeltilmesi genellikle imkansızdır. Amaç, cinsel semptomun ortadan kaldırılmasına hizmet etmektir.
Masters ve Johnson’ın 1960’lı yıllara göre devrim niteliği taşıyan öncü çalışmalarının çok önemli katkıları olmakla birlikte, günümüzde de ne yazık ki “tabu” olarak “mitlere” dayanan inançlar nedeni ile çiftler arasında sorunların yaşandığı bilinmektedir.
Amaç; çiftlere dünyaya geliş nedenimizin “cinselliğin” , bir temel nitelik olduğunu, karşılıklı “haz alma” ve “haz verme” sürecinde öncelikle bireyin bir hedef belirlemeden bu süreci yaşamasının mutluluğunu keşfetmesini sağlayabilmektir.
Terapide çiftlere, erkek ve kadının cinsel tepkilerinin fizyolojisi hakkında da bilgi verilmektedir.
Bu alanda çalışan otoriteler, çiftlerin birbirlerinin cinsel duyguları ve deneyimleri hakkında konuşamamalarının da cinsel işlev bozukluklarının görülmesinde bir etken olduğunu belirtmektedirler.
İletişim eksikliği, işlev bozukluğunun bir nedeni değil, yaşanan cinsel problemin artmasını sağlar.
Çiftlerin birbirlerinin cinselliklerinde gerilimlerinin altında yatan en önemli nedenler;
1. Partnere karşı hissedilen ısrarcı düşmanlık ve öfke,
2. Reddedilme ya da terk edilme korkusu.
Cinsel Terapist(Danışman)’ın bu tür patolojik etkileşimler hakkında bilgi sahibi olması; çiftlerin bu konudaki farkındalıklarını sağlayıp, öncelikle aralarında engel teşkil eden yaşadıkları iletişim sorunları ve altında yatan muhtemel nedenler üzerinde çalışılması öncelikle önem taşımaktadır.