Oyun çocukların düşüncelerini, deneyimlerini ve hayallerini ifade etme biçimine aracılık eder; BDOT ise kavramların somut örnekleri ile çalışıp çocuğun anlamasına yardımcı olur. *Her oyun terapisi türünde olduğu gibi BDOT için de temel amaç oyun yoluyla bağ kurabilmedir. *Çocuğun terapiye aktif katılımı, ilginç bir oyun ile hevesinin artması BDOT ile olur. *Oyun, düşünce veya dilin bir ifadesi olarak görülür. BDOT, çocukla iletişime geçmek için oyunu kullanır ve çocuğun düşüncesine/fikrine saygı duyduğunu gösterir.  Çocuğun oyunda kendini ‘’ifade etmesine’’ izin vererek terapi sürecine aktif olarak katılması teşvik edilir. * Terapi seansları sorun alanların çözümüne yönelik yönlendirilmiş ve yapılandırılmış uygulamalardır. * Süre sınırlaması olan, hedefe yönelik ve örnekleme-modellemenin kullanıldığı bir tekniktir. * Belirli bir soruna yönelik küçük çocuklar için etkin bir yöntemdir; özellikle travma ve anksiyete gibi durumlarda kullanılabilir. * Öğretici olduğu için pedagojik yaklaşımlardan pekiştireçlerin de kullanıldığı, bu haliyle eğitim kurumlarında (örneğin çocuk yuvalarında, öğrenci gruplarına gibi) da uygulaması mümkün bir terapi tekniğidir.