Oyun çocukların düşüncelerini, deneyimlerini ve hayallerini ifade etme biçimine aracılık eder; BDOT ise kavramların somut örnekleri ile çalışıp çocuğun anlamasına yardımcı olur.
*Her oyun terapisi türünde olduğu gibi BDOT için de temel amaç oyun yoluyla bağ kurabilmedir.
*Çocuğun terapiye aktif katılımı, ilginç bir oyun ile hevesinin artması BDOT ile olur.
*Oyun, düşünce veya dilin bir ifadesi olarak görülür. BDOT, çocukla iletişime geçmek için oyunu kullanır ve çocuğun düşüncesine/fikrine saygı duyduğunu gösterir.
Çocuğun oyunda kendini ‘’ifade etmesine’’ izin vererek terapi sürecine aktif olarak katılması teşvik edilir.
* Terapi seansları sorun alanların çözümüne yönelik yönlendirilmiş ve yapılandırılmış uygulamalardır.
* Süre sınırlaması olan, hedefe yönelik ve örnekleme-modellemenin kullanıldığı bir tekniktir.
* Belirli bir soruna yönelik küçük çocuklar için etkin bir yöntemdir; özellikle travma ve anksiyete gibi durumlarda kullanılabilir.
* Öğretici olduğu için pedagojik yaklaşımlardan pekiştireçlerin de kullanıldığı, bu haliyle eğitim kurumlarında (örneğin çocuk yuvalarında, öğrenci gruplarına gibi) da uygulaması mümkün bir terapi tekniğidir.