1- Attentioner Programı Kime Uygulanır ?
-Çocuğunuz başladığı işi tamamlamakta zorluk çekiyor
-Derslerine odaklanamıyor
-Sınavlarda dikkatsizce hatalar yapıyor
-Bir işe başlarken ve devam ettirmede zorlanıyor
- Zihni sürekli meşgul gibi, dikkati çabuk dağılıyorsa
-Dersin başına bir türlü oturamıyor
-Ödevlerinin ne olduğunu unutuyor ve çok yavaş yapıyorsa
-Öfke kontrolünde zorlanıyor ve sorun çözme becerileri zayıfsa
Yukarda sıralamış olduğumuz maddelerden birini veya birkaç tanesini çocuğunuz yaşıyorsa ‘’Attentioner Programı’’ size destek olacaktır. Çocuğunuz eğlenerek dikkat ve odaklanma işlevlerini bu program sayesinde arttıracaktır.
2- Attentioner Dikkat Programı Nedir?
Almanya Bremen Üniversitesi’nde geliştirilmiş nöropsikolojik tabanlı bir programdır. 7-18 yaş grubundaki çocukların dikkatlerini daha iyi toplamalarını sağlamak için geliştirilmiş bir bireysel veya grup programıdır. Öğrenme psikolojisi ve nöropsikoloji olmak üzere 2 temele dayanır. Çocukların dikkat ve onunla ilgili tüm yürütücü işlevlerini etkili bir biçimde iyileştiren, etkili bir programdır.
3- Attentioner Terapi’de Neler Yapılır?
Hem uygulayıcı hem de çocuklar tayfun karakteriyle eğlenerek dikkatlerini toplarlar. Çocuklara uygun hazırlanmış elementleri içeren etkinlikler yapılır. Seanslar esnasında çocukların beynine sistematik olarak artan (kolaydan zorda doğru) çoklu uyaranlar gönderilir. Bu sayede bilişsel fonksiyonlar geliştirilmiş olur.
4- Attentioner Programının Hedefleri
Dikkat geliştirme programının amacı ödül sistemi ile davranış düzenleme ve başarı motivasyonunu sağlayarak çocuklardaki seçici dikkati, bölünmüş dikkati, zamanlama ve odaklanma becerilerini geliştirmek.
-Odaklanma ve zamanlama işlevlerini geliştirmek
-Seçici ve bölünmüş dikkatini iyileştirmek
-Farklı yollardan problemlerini çözebilmeyi öğretmek
-Sosyal açıdan arzu edilen davranış biçimlerini sergilemesini sağlamak
-Dikkat dağıtıcı uyaranlara direnç gösterme ve yaptığı işi (ödev, sınav, ders, çalışma..vs) tamamlama becerisini geliştirmek
-Öğrenilen bilgileri daha iyi hafızda tutma ve gerektiği durumlarda hafızadan geri getirerek kolaylıkla kullanma becerisini öğretmek