Çocukların okul ve akademik başarıları ödevlerini yapma ve ders çalışmalarıyla artacaktır. Fakat ödevlerini yapmadıkları için sürekli müdahale gören, azar işiten hatta şiddete maruz kalan ebeveyne sahip olan çocuklar, okuldan uzaklaşıp, ilgilerini kaybetmelerine ve okulu sevmemelerine neden olacaktır. Önemli olan çocuğa ödev yapmanın zorunluluk olduğu değil sorumluluk olduğu inancının kazandırılmasıdır. Çocuğun okul ve ödevlerine yönelik ilgiyi kaybetmemeleri adına ebeveynlerin sergileyeceği tutum ve davranış çocuğun okul, ödev ve başarısını doğrudan etkilemektedir.
Ödevini yapmayan çocuğun ebeveyni, onun düşük not almasından kaygılanıp onun yerine ödevlerini yapmaya çalışması, bir bakıma çocuğun sadece ebeveyne eşlik etmesine, “benim zaten ödevlerimi yapan biri var” ben yapmasam da olur” şeklinde inanca sahip olmasına ve ödev sorumluluğunun gelişmemesine neden olacaktır. Bu nedenle çocuğun düşük not almaması için uğraşmaktan çok sorumluluk bilincini kazandırmaya odaklanılmalıdır.