Bu çalışmanın amacı ergenlik dönemdeki bireylerde oyun bağımlılığının saldırgan davranışlar
üzerinde etkisinin olup olmadığını incelemektir. Araştırmada yaş, cinsiyet, başarı, sınıf düzeyi,
kardeş sayısı, anne ve baba eğitim düzeyi, aile gelir düzeyi değişkenlerine göre inceleme yapılmıştır.
Araştırma ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini,
ortaokul ve lise kademesinde 8, 9,10, 11 ve 12. sınıf seviyesinde öğrenim gören rastgele belirlenmiş
546 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, demografik bilgileri elde etmek
için araştırmacı tarafından oluşturulmuş Sosyo-Demografik Bilgi Formu, oyun bağımlılığını ölçmek
amacıyla Oyun Bağımlılığı Ölçeği, saldırganlık seviyelerini ölçmek amacıyla Buss-Perry Saldırganlık
Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde nicel veri analiz yöntemleri kullanılmıştır. Bu kapsamda
öncelikle betimsel istatistiklere bakılmış, ölçeklerin alt boyutları ve toplam puanlarının çarpıklık ve
basıklık katsayıları incelenmiş, puanların -1,5 ile +1,5 aralığında olduğu belirlenmiştir. Bu bakımdan
verilerin normal dağıldığı kabul edilerek analizlerde parametrik istatistiksel teknikler kullanılmıştır.
Değişkenlere göre puanların karşılaştırılmasında bağımsız örneklem t testi, ANOVA testi ve regresyon
analizleri yapılmıştır. Yapılan araştırmada, oyun bağımlılığı ve saldırgan davranışlar arasında anlamlı
bir ilişki saptanmıştır. Ergenlerdeki oyun bağımlılığı ve saldırgan davranışların; yaş, cinsiyet, başarı,
sınıf düzeyi, kardeş sayısı, anne ve baba eğitim düzeyi, aile gelir düzeyi değişkenlerine göre anlamlı
istatistiksel değerlere ulaşılmıştır. Sonuçlar literatür ışığında tartışılmıştır.