Okul Çağı Döneminde Disleksili Öğrencilerin Yaşadığı Zorluklar;
-Okul başarısında gösterdiği performansın beklenenden düşük olması
-Okumayı geç öğrenme
-Yavaş ve hatalı okuma
-Kelimeleri yanlış veya eksik heceleme
-Okuduklarının tamamını ya da sonunu hatırlamama
-Okumayı içeren aktivitelerden kaçınma
-Yazı yazarken yavaş yazma
-Sayfayı düzensiz kullanma
-Harfleri yazarken ve okurken karıştırabilme
-Noktalama hataları yapma
-Yazarken veya okurken harf ve heceleri atlama
-Kelimelerin sonunu uydurarak okuma
-Harfler/ kelimeler arasındaki benzerlik ve farklılıkları görmede problem yaşama
-Tahtada yazılanları defterine geçirmekte zorlanma
-Kelime belleklerinin zayıf olması
-Sıralama gerektiren durumların hatırlanmasında güçlük
-Zaman kavramlarını birbirinden ayırmada zorlanırlar
-Ödev yaparken sık yardım isterler
-Sayıları tersten okuma (15-51.. gibi)
-Çarpım tablosunu ezberlemede, ritmik saymada zorlanma
-Aritmetik işlemleri karıştırırlar
-Gün, ay, yıl gibi kavramları karıştırma
Bireyin eksiklikleri belirlenip öğrenciye özel destek programı belirlenir. Bu programla birey akranlarıyla eşit seviyelere gelene kadar akademik olarak desteklenir. Disleksinin şiddetine bağlı olarak sunulan eğitim desteğinin de yoğunluğu ve süresi değişir. İlkokul düzeyinde okuma becerisinde sorun yaşayan öğrenciler eğer zamanında ve uygun yöntem tekniklerle birlikte eğitim verilmez ise bu problemin ileriki süreçlerde daha da artacağı ve düzeltilmesinin zorlaşacağı ve öğrencilerin yaşamları boyunca okuma güçlüğünden kaynaklanan sorunlarla mücadele etmesi gerekeceği unutulmamalıdır.